Dificultati de comunicare


O distorsionare a procesului de ascultare poate duce, la pierderea dorinţei de  a asculta sau implică diminuarea dorinţei de a comunica. Ascultarea presupune dorinţa de a comunica, precum şi capacitatea de a interpreta mesajele auditive receptate. Din acest motiv, procesul ascultării caracterizează capacitatea de a procesa sunetele, nefiind legată de senzitivitatea urechii sau de cât de bine auzim.

Dificultăţile de comunicare pot îmbrăca diferite forme. De exemplu, sunetele din mediul  înconjurător pot fi percepute ca fiind agresive: pentru anumite persoane având dificultăţi de comunicare, claxonul unei maşini, trântirea cu zgomot a unei uşi, zgomotele de fond dintr-un restaurant sau dintr-un magazin sau chiar vocile membrilor familiei, ale prietenilor, pot fi percepute ca fiind agresive. Pentru alte persoane suferind de dificultăţi de comunicare, poate fi dificil, dacă nu chiar imposibil să-şi folosească propria voce ca mijloc de comunicare, deoarece aceasta poate fi considerată de interlocutor ca fiind rece, agresivă sau fără expresie.

Acţiunea Tomatis:
Metoda Tomatis acţionează asupra mecanismului de recepţie şi de emisie a sunetelor.