Dificultati psihomotorii


Dificultăţile psihomotorii se referă la achiziţionarea, coordonarea şi executarea anumitor gesturi (mersul, alergatul, săritul). Copiii cu astfel de dificultăţi pot să fie incapabili de a-şi coordona mâinile şi picioarele la înot, pot alerga într-un mod dezordonat, pot avea dificultăţi de balansare stând pe un picior (la urcatul scărilor, de exemplu). Dificultăţile legate de coordonare sunt asociate, in general cu dislexia, această corelare având însă diferite grade.

Acţiunea Tomatis:
Urechea îndeplineşte două funcţii: auditivă şi vestibulară.

Alături de sensibilitatea proprioceptivă si de văz, aparatul vestibular este cel care controlează păstrarea echilibrului. Acţionând direct asupra aparatului vestibular, metoda Tomatis modulează reflexele de postură şi modificările de tonus muscular, intervenind asupra mecanismului de coordonare şi a ritmului.